Każdy rodzic zabierając swoje maluchy do supermarketu, widzi ogromne zainteresowanie dzieci wszelkimi kolorowymi przedmiotami. Mniejsze pociechy często nie interesuje co jest w środku, ważne że pojemnik szeleści, jest wielobarwny i przyjemny w dotyku. To właśnie opakowania są tym elementem który przykuwa wzrok i zachęca do sięgnięcia po daną rzecz. Starsze dzieci natomiast zauważają na regałach przedmioty, które znają z reklam lub widziały podobne u znajomych. Lecz i tutaj opakowanie jest decydującym czynnikiem dzięki któremu dochodzi do rozpoznania co to za rzecz. Nie tylko dziecięce spojrzenia kierują się z stronę dobrze zapakowanych przedmiotów. Eleganckie opakowania z dobrego materiału i przemyślanym projektem na zewnątrz świadczą o jakości i przekonaniu, że rzecz znajdująca się wewnątrz jest dobrem wyższej klasy. Natomiast pomięte i nieefektywne kartony kojarzą się z chaosem i niższą jakością. Im mniejsze i bardziej poręczne rzeczy są z zasięgu dzieci, tym chętniej po nie sięgają, o czym doskonale wiedzą producenci zabawek.